![]() |
Gator, vägar, vägkorsningar med mera
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Det finns en mängd med olika vägar och vägkorsningar för Trainz. Men det stora problemet, som jag tycker, är att jag inte lyckats hitta vägar och vägkorsningar som passar med varandra. Hittar vägar och road och streets ..., men sällan vägkorsningar till dessa. Hittar jag exempelvis en lämplig gata med trottoar (gata 2falt 2gc som för övrigt lyser med röd text i surveyor) så finner jag inga passande vägkorsningar till den :( Har funnit en kombination av korsningar och gator - men jag tycker de är för breda och trottoarkanten är för hög. Eller också så har de olika skapare och har olika texturer. Är det fler än jag som har samma problem och finns det någon som kan tipsa om ett bra paket med alltsammans? På bilden har jag slängt ut några exempel: 1. B-R-T intersection 2. Road with sidewalk 3. Street vorner 90 degrees 4. Road corner intersection (90) 5. Angled street intersection 6. R-intersection T F 7. Road/Sidewalk 8. Gata 2falt 2gc |
Hej Benke! Jo, tyvärr är det något jag kan hålla med om, det finns inte så mycket som passar med varandra. Dock finns det ett vägpaket, jag tror det är inbyggt i Trainz (kan inte kolla för tillfället) - Asphalt 1.8m (tror jag den heter), där finns väg (spline) korsning, T och X med både rödljus och utan rödljus (svenska rödljus!!!). Tyvärr funkar inte dem med rödljus, dem är rätt kritvita vägarna... (har inte kollat vad som är fel, men ska se om jag kan lyckas fixa det så snart jag får lust med lite Trainz igen). Annars rekommenderar jag "gata 2 fält 2gc/1gc/2gc bred" m.m., som även finns i flera varianter! Sök på tex "Väg 2 fält", "Allé 1/2 fält 1gc/2gc" mm. Dem använder jag mest, och det finns passande marktextur (Asfalt 1/2) till dem att ha i korsningar (kör med inv. road tex ifall du vill ha bilar på vägen som inte säger poff och försvinner i korsningen :D)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej Jockes och tack för tipset.
Jo, jag vill gärna använda "gata 2falt..." men vägkorsningen (enligt ditt tips) blir inte lika snyggt som om man använder färdiga sådana. Se exempel. Jag efterlyser passande vägkorsningar till "gata 2 falt" och alla de andra. "Asphalt 1.8"-paketet är ett alternativ. De vita gat-bitarna i vägkorsningen gör att jag inte vill använda de gatorna. Dessutom är trottoarerna ännu bredare! Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31. |