![]() |
Blueprint Editor
Hej!
Jag försöker mig på att sätta upp grunden för en ny rutt med hjälp av Blueprint Editorn. har försökt följa div anvisningar men jag kör fast när det kommer till Terrain blueprint och det id man ska sätta. Hittade en anvisning där man pekar ut Provider Kuju Product RailSimulator Environment\Terrain\Texturing.xml Det jag hittar är bin-filer i den katalogen! är den man ska peka ut? När jag sen skapar min rutt blir det ingen grön gräsmatta, bara blått. Är jag helt fel ute med hur man gör? Är tacksam för lite hjälp på traven. |
Hej!
Vad länge du väntade på svar, för det undrar jag också hur man gör. Jag vet inte hur få in newS terrain texture. Hoppas nå´n kan svara snabbt. |
Citat:
Med det här terräng-paketet på UKTS följer också en tutorial om hur man gör nya Blueprints för terräng. http://members.uktrainsim.com//filel...m_fileid=24732 Att ändra i en befintlig rutt verkar vara knepigare. Jag har någonstans sett en tutorial om hur man gör men hittar den inte nu. Här är en tråd på UKTS som det kanske går att leta vidare på. http://forums.uktrainsim.com/viewtop...+pack#p1649334 |
Att byta terrängtextur i en befintlig rutt är inga problem om man har nya nerladdade och installerade. T.ex. UKTS texture pack. Problemet är att texturerna heter inte samma sak så det kommer bli nya marktexturer om du redan målat backen med standardtexturer. Har man bara standard grönt gräs på hela rutten är det inget problem, då är det bara måla på med de nya.
För att byta i en befintlig rutt krävs det att du öppnar RouteProperities.xml i din ruttmapp och leta reda på den raden som heter TerrainBlueprint. Byt sedan informationen till: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">UKTS_FP</Provider> <Product d:type="cDeltaString">Terrain_Textures</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">TextureSets\Complete_v1.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> I detta fall till UKTS_FP texturer. |
Citat:
|
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp med terrain-textures by newS v1. Den är installerad, men vet inte hur jag får i Blueprint editor. Tackasam för svar. |
Citat:
Jag använde istället en annan metod som verkar fungera bra. 1. Stäng TS2014 2. Redigera Terrain Blueprint delen av din route template fil (t.ex i RWTools) på samma sätt som i exemplet med att ändra i RouteProperties.xml Exempel: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">NewS</Provider> <Product d:type="cDeltaString">misc</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Texturin g.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> 3. Spara din template file 4. Starta TS2014 5. Klona din rutt med ett nytt namn 6. Öppna den nya rutten i Editorn 7. Klicka i Provider/Product (i.e. NewS/misc) i Object Filter Rutten du klonade ifrån kommer att behålla sitt terrängtextur-set (sparat i RouteProperties.xml förmodar jag) |
Tack Stenne!
Jag testar sen i kväll när min stora dator är ledig. Barnbarnen spelar hela dagen, men tar pauser ibland. |
Gick det bra? För jag vill också prova!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009