![]() |
Gnistan på följande lok.
4 bifogad(e) fil(er)
Gnistan på Mg-loket ligger väldigt högt upp.
Gnistan på Ra 987 och 994 ligger som på Ra 847, där strömavtagarna sitter längre ut på loket. Ub-loken är väl OK, men sitter lite utanför. Bara kollat och installerat i TS2010, men det borde vara likadant i Tane. . |
Mg's pantos når inte upp till kontaktledningen, skall se om det går att byta?
Ra-loken märkte jag inte att panona satt längre in på dessa två, skall justera det ! Ub med ! EDIT: Allt skall nu vara fixat, se DL-tråden. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Mg-loket. Där går strömavtagaren upp i A-änden och gnistan kommer på B-änden och tvärtom (strömavtagare uppe i B-ände, gnistan i A-änden). |
Fixar jag genast!
EDIT: Fixat i länken i DL-tråden (så går det när man testar med båda pantograferna uppe) |
1 bifogad(e) fil(er)
Har nu även testat loken i Tane och där har jag problem med gnistan fortfarande.
Gnistan kommer inte vid strömavtagaren, utan inne i hytten eller vid strålkastarna. Kör jag med båda strömupptagarna uppe, så gnistrar det bara i hytten eller vid strålkastarna i färdriktningen. Inget gnistrande i B-ändens hytt. Kan det ha något med strålkastarna att göra. Att det gnistrar i A-änden p.g.a. att strålkastarna är tända där och att det inte gnistrar i B-änden p.g.a. att slutljuset är tänt där då? |
Det fungerar inte i TANE 78660 där endast gnistrande finns i motorrummet.
Det är TANE som inte känner av om panto är uppe eller nere så det blir inga blixtar vid pantograferna. Det du ser i hytterna är nog blixtarna från motorrummet eftersom coronorna fortfarande har röntgenbeteende och lyser genom väggar. Föga förbättring i SP1, där syns pantoblixtarna på dan men inte på natten. N3V har stora problem med att rätta alla fel som finns. |
Citat:
|
Citat:
Däremot har taggarna night-mode "lamp" blivit obsoleta. Jag skall kolla detta bättre i morgon och återkommer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009