![]() |
Efterlysning
1 bifogad(e) fil(er)
Har en linjeplats på min kommande bana. Men till den behövs tilläggstavlan "Kontrollbekräftar växel". Tavlan skall placeras på en tvåskens utfartsignal. Både Jgloket och jag har dammsugit i Trainz utan napp, men Jgloker är rätt säker på att han sett tilläggs tavlan.
Nisse |
LAn kan säkert svara bättre på det här, men själv har jag aldrig sett eller hört talas om någon liknande skylt, varken i Trainz, eller i verkligheten.
Om den skulle finnas någonstans så är det i STL Järnvägstavlor du ska leta, för STW gjorde aldrig någon sådan tavla, den hade jag sett i så fall. |
Den där tavlan har jag aldrig sett?
Jag hittade iallafall vad det ska vara för dimensioner. "Tilläggstavla kontrollbekräftar växeln triangelsida 465mm" länk https://app.trafikverket.se/TRV_esa/...mID@EQ=7055990 Det finns fler tavlor där. Det finns en tavla som finns med i STL tavlorna, som är för liten upptäckte jag nu. Tavlan är systemgränstavlan och den är ganska liten, i genomfört med hur stor den ska vara. "Systemgränstavla trafikeringssystem 645x645mm" |
Var god kontrollbekräfta !!!
2 bifogad(e) fil(er)
Jag slängde ihop en tavla enl. Nisses önskan. Den skall väl bakas in i STL Tavelpaket men först får herrarna "kontrollbekräfta att den är rätt!
enl. RobertE finns det tydligen varianter. Ladda ned denna och testa: |
Trevlig tavla.
Möjligen är den lite för stor i förhållande till signalen. Några bilder från spåren: http://lindman.dk/PV/sid.jpg http://jvgfoto.se/f/09986p.jpg /Magnus |
Det här har ni gjort bra MegaCastor och LAn. Tycker att tavlans storlek är OK. Tavlan under kallas populärt för Tioöringen och betyder "om 1.000 meter". LAn har gjort den och återfinns i min version av Nynäsbanan.
Nisse |
"Tioöringen" har jag aldrig hört förut, för jag antar att du menar den runda svart-vita tavlan!
Betydelsen är: Om den sitter på en huvudljussignal så betyder det att signalen inte automatiskt går till stopp vid fel på försignaleringen. Om signalen visar enbart "kör" ska föraren agera som att signalen visade "kör, vänta stopp". Om en mellanblocksignal eller infartssignal (undantagsvis för msi och utfblsi) inte försignaleras av en fristående försignal så sitter tavlan under en orienteringstavla, ev. med tilläggstavla avstånd och/eller tpl-signatur, på försignalavstånd (normalt 800m-1000m) före huvudsignalen. Då med betydelsen att lokföraren ska agera senast vid tavlan som om försignalbeskedet i den föregående huvudsignalen hade lämnats vid en fristående försignal på tavlans plats. mvh Håkan |
En hobbydyslektikers bekännelser...
4 bifogad(e) fil(er)
... mått 465 mm blev 645 när jag skalade meshen.
Har nu gjort den rätt: Dessutom gjort en lite modernare variant med borden som reflex, samt en bekrafta broöppning. Ber om ursäkt för fadäsen! QUOTE=RobertE;302539]Den där tavlan har jag aldrig sett? Jag hittade iallafall vad det ska vara för dimensioner. "Tilläggstavla kontrollbekräftar växeln triangelsida 465mm" länk https://app.trafikverket.se/TRV_esa/...mID@EQ=7055990 Det finns fler tavlor där. Det finns en tavla som finns med i STL tavlorna, som är för liten upptäckte jag nu. Tavlan är systemgränstavlan och den är ganska liten, i genomfört med hur stor den ska vara. "Systemgränstavla trafikeringssystem 645x645mm"[/quote] |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009