Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Skylttext som försvinner !!!??? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36475)

lan 2017-02-24 14:14

Skylttext som försvinner !!!???
 
... har varit uppe förr och tydligen har N3V också problem finna felet.
I senaste utskick skriver N3V såhär:

" Things get even harder when a random event occurs. For example, we're still trying to track down a repeatable test case for station signs that sometimes appear blank. If you can help us out, please let us know. ".

Om någon har idéer om detta posta här så kan jag samla till en Bug-rapport och skicka till N3V. SP2 beräknas gå till betatest nästa vecka.

Nils Blid 2017-02-24 15:04

Väldigt irriterande bug. Drabbar för min del kilometerstolpar och namnskyltar. Problemet kommer och går.

Nisse

blomsson 2017-02-24 15:06

Jag skrev en tråd tidigare om det och gjorde också lite tester som redovisades där. Jag har också skickat in och redovisat mina fynd, både .cdp fil och bilder men mottagandet från N3V var minst sagt ljumt, i stil med, "vi känner redan till detta, bry dig inte, men tack ändå!", då känns inte ansträngningarna att felsöka "deras" fel speciellt kul.

Men om du vill så kan du ju hänvisa till mitt "Ticket #":
[#BNE-592-97905]: My testing of the missing name text issue

Ticket Details
Ticket ID: BNE-592-97905
Department: Bug Reports
Type: Support
Status: Open
Priority: High

EDIT: Ska se om det går att skriva någon kommentar i den även fast den är stängd!

mvh
Håkan

lan 2017-02-24 16:14

Bra Blomsson,
jag har skickat en Ticket som refererar till din. Får se ?

"
lan,

Thank you for contacting us. This is an automated response confirming the receipt of your ticket. Our team will get back to you as soon as possible. When replying, please make sure that the ticket ID is kept in the subject so that we can track your replies.

***Ticket ID: VMI-561-41299
***Subject: Name text dissappearing (you asked for info!).
***Department: Trainz: A New Era
***Type: Support
***Status: Open
***Priority: High

You can check the status of or update this ticket online at: https://support.trainzportal.com/ind.../VMI-561-41299

Kind regards,

Trainz Support


--
Ticket summary: lan:

Enter your detailed description here, using BULLET POINTS where possible.

You mentioned in your latest mail, that you wanted more info:

This Ticket was sent times ago and is still open:

Ticket ID: BNE-592-97905

Have you read it ???

The guy that sent it " his my brother, he ain't Heavy". But he's not been contactad by you.
Helpdesk: https://support.trainzportal.com/index.php?

"

blomsson 2017-02-26 19:11

Bra LAn!

Jag har skrivit ett nytt meddelande i min "Ticket", så nu är den öppen igen. Och jag hänvisade också till tråden här angående problemet, fast då får de väl lära sig svenska först...

Nu är det bara att vänta och se vad som händer!

mvh
Håkan

lan 2017-02-27 07:36

Det är tydligen under utredning igen !
Fick detta inatt:

"
[#VMI-561-41299]: Name text dissappearing (you asked for info!).
2017-02-27 - 03:45 from N3V Games (Zec)

Good Afternoon lan
Thank you for letting us know; as his latest reply was sent during our weekend it was not looked into until today.


Kind Regards

N3V Games Support Team

Ticket Details
Ticket ID: VMI-561-41299
Department: Trainz: A New Era
Type: Support
Status: Open
Priority: High

Helpdesk: https://support.trainzportal.com/index.php?

"

blomsson 2017-02-28 18:30

Jag fick ett meddelande igår om att de hade skickat (igen!) min information och de filer jag hade bifogat till testarna, får se om de kan hitta något! Tydligen verkar de ha svårt att kunna reproducera felet, jag kan återskapa det utan problem. Framgår dock inte om det aldrig går eller om det bara sker ibland. Kanske har de fixat felet utan att veta om det... Verkar ju konstigt att de inte kan få fram felet på samma vis som jag, ungefär som att deras version funkar bättre än våra. Får väl se om de hör av sig, tveksam!

Om det är någon annan som vill testa, så kan jag lägga upp "banan" här, är ju bara 4 baseboards med en massa skyltar på!

mvh
Håkan

korvtiger 2017-02-28 19:36

Det är ju om felet är kopplat till någon speciell inställning som du har påslagen, men som inte de har. Har man en förbenad otur så är det hårdvaru- eller drivrutinskopplat och då kan man sitta och slita sitt hår i veckor utan att bli mycket klokare. :rolleyes:

blomsson 2017-02-28 19:51

Precis min tanke, och det har jag påtalat för dem och också bifogat en fil med mina inställningar, samtidigt är det ju deras ansvar att testa alla tänkbara kombinationer, vilket ju är "omöjligt" för oss som privatpersoner.

Fast det verkar ju vara ett vanligt problem bland "vanligt folk", så blir väl vi som för fixa't åt dem...

mvh
Håkan


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009