![]() |
Nya Träd på DLS
1 bifogad(e) fil(er)
de ät italienska men väldigt bra. Alla heter st_rmm:nnnnnn och på bilden ser ni björk (bereza) och Tall[Pinje](sosna). det finns fler, de är gjorda för SP2 och ser i mitt tycke bra ut.
|
Det var snygga träd!
Tack för tipset |
Ja, tallar som ser ut som tallar är vi inte bortskämda med! Tackar för tipset!
Undrar vad som skulle hända om man kör batch-replace på alla tallar på WNJ mot dessa... :D |
Lan: Tack för tipset!
Tallarna kommer jag definitivt att använda. Korvtiger: Var försiktig med Replace. Har själv dålig erfarenhet av detta verktyg, då det sabbade min HNJ route/session. Tog LÅNG tid innan jag upptäckte boven. Uppstod då jag laddade in routen/sessionen på nytt. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken TANE version jag använde. Tack och lov så byter jag router namn ofta => Enkelt att gå tillbaka till föregående version. |
Dessa träd är rumänska och namnen är nån latinsk stavning av ryska.
Några har jag kanske lyckats artbestämma? elka = gran waz = alm klen = lönn dub = ek topol = poppel olha = en yasen = ask grushna = päron Resten kan ny möjligen likna vid nåt svenskt ! |
Jag tog ner en björk (bereza). Den varväl i klass med Pofigs träd i 2010. Högt betyg m a o. Vissa träd kräver Speed Trees Library.
Nisse |
Har hittat lite fler översättningar:
dt = dött träd gr-rogoz = Gräs/kaveldun iva = vide kust = buske lipa = lind osina = asp riabina = rönn topol = poppel yablonya = äpple osoka = gräs (?) kedr = lärk (?) kiparis = tuja Med reservation för felstavningar Åke |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Bifogar en maffig Pofig-ek. Det går att räkna bladen om man vill. CDP:n är 6,1 mb stor och tog 24 minuter att ta ner. Ett antal av både RMM:s och Pofigs träd kräver SpeedTrees Library. Den har jag aldrig hittat. Nån som vet? Nisse |
8 bifogad(e) fil(er)
Ja, det är många och fina träd med mera. Vad jag saknar är miniatyrbilder så man ser vad det är för träd, innan man laddar hem. Det saknar jag. Man hämtar så att säga hem "grisen i säcken" och ser först därefter vad det är man får. Så jag har endast tittat på några stycken tallar och granar och ska använda dessa. Dessutom har jag önskat mig lite Rönn i min hage och här har jag äntligen funnit dessa. Så på bifogade bilder kan ni se lite prover på den enorma floran som RMM har skapat och som finns att hämta på DLS.
Hälsningar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30. |