Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ånglok med littera Y3 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36878)

lan 2018-04-12 16:19

Ånglok med littera Y3

1 bifogad(e) fil(er)
Föe "evigheter sen byggde jag 4 olika Y3-lok. Förutom BJ Y3 även SJ S5 (f.d. BJ Y3), SWB Y3 (med lite annat utseende samt TGOJ Y3a. Som ni vet fungerade texturgrupperna inte och plogar ibland. Efter att fixat BJ Y3 till vår brinnande stins i Vänersborg tog jag ett s.k. helhetsgrepp om hela Y3-kompotten och har fixat det mesta samt befolkat texgrupperna med ytterligare en individ.
Frågan är om något intresse finns för dessa uppdateringar och isåfall hur dom skall distribueras ?

Vänersborgs_Stinsen 2018-04-12 16:32

Jag hade gärna sett en uppdatering av loken! :tumme_upp:

Bengan 2018-04-12 19:41

Intresse finns.:tumme_upp:

Varför inte på nya hemsidan?

lan 2018-04-12 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 311094)
Intresse finns.:tumme_upp:

Varför inte på nya hemsidan?

Tror inte att Korvtiger vill ha dom där, han har stora planer för vad för slags ånglok som platsar där !

Bengan 2018-04-12 20:45

Funkar dom i Tane. Så tycker jag, att dom borde ligga där.

Annars så får du väl skicka dom till mig. Så slänger jag upp dom på MediaFire och kommer med en länk dit i Downloadsdelen.

korvtiger 2018-04-12 21:03

Vi har undvikit att ladda upp ånglok på hemsidan som inte är uppdaterade med STLs ångloksscript. Blir lätt rörigt vilka som har det och vilka som inte har det. Man blir ju lite besviken av att ladda ned ett lok med massor av häftiga funktioner och sedan ladda ned alla andra och finna att de inte är likadant. :)

Man det skulle kanske vara möjligt att nödtorftigt fixa till dessa genom att sno Sb:ns hytt och meka lite med attachments till rökeffekterna? Det blir ju inga öppningsbara dörrar eller andra ändringar i mesher, men lite roligare är de ju kanske. Vad tror byggaren själv?

Vänersborgs_Stinsen 2018-04-12 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 311100)
Vi har undvikit att ladda upp ånglok på hemsidan som inte är uppdaterade med STLs ångloksscript. Blir lätt rörigt vilka som har det och vilka som inte har det. Man blir ju lite besviken av att ladda ned ett lok med massor av häftiga funktioner och sedan ladda ned alla andra och finna att de inte är likadant. :)

Man det skulle kanske vara möjligt att nödtorftigt fixa till dessa genom att sno Sb:ns hytt och meka lite med attachments till rökeffekterna? Det blir ju inga öppningsbara dörrar eller andra ändringar i mesher, men lite roligare är de ju kanske. Vad tror byggaren själv?

Har du snott min ideé mee Sb hytt:grin:

Hade ju inte skadat med en riktig hytt i loken :grin:

Vänersborgs_Stinsen 2018-04-12 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 311096)
Funkar dom i Tane. Så tycker jag, att dom borde ligga där.

Annars så får du väl skicka dom till mig. Så slänger jag upp dom på MediaFire och kommer med en länk dit i Downloadsdelen.

Japp dom fungerar i Tane. Du har själv lagt upp en medifire? Länk i någon av dinna trådar.

Men loken där är ej uppdaterade. länk: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36459

lan 2018-04-13 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 311100)

Vår målsättning var ju att i nån slags fem-årsplan uppdatera mina ånglok efterhand, men nu har ju min byggförmåga nollställts och energi saknas hos mig att göra några stordåd. Så jag är nog för att nappa på Bengans erbjudande, sen kan du de som vill och har kunskaper förbättra dom på ### punkter.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:50.