Ämne: nedlägningen
Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-13, 10:19   #5
alexfaldt
Exilskånsk lokförare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av v10
I sådanafall om dom behöver pengar stopa tunnelbyget =( ARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Att stoppa tunnelbygget är inte ens ett reellt alternativ. Det går inte i längden att fortsätta köra över åsen, problemen är för stora. Det enda alternativet är att i så fall gräva ut hela åsen och hur realistiskt är det?

Ibland framförs en idé om ett dubbelspår Eldsberga - Markaryd - Hässleholm, men det är ingen god idé då kapaciteten på Södra stambanan Hässleholm - Malmö skulle slå i taket.

Godsstråket Göteborg-Malmö behöver en bättre bana än de alternativ som står till buds idag med antingen ett krokigt och backigt spår över åsen med tågviktsbegränsning stor del av året eller en bana över Markaryd med i stort sett en enda mötesstation.
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se
alexfaldt besöker inte forumet just nu   Svara med citat