Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej!
Jag har läst artiklarna. Jag klippte ut några rader: Infrastrukturminister Ulrica Messing ger också Banverket bakläxa. Hon vill behålla de lågtrafikerade järnvägarna.
|
Hej!
Jo, det där med "vill" har man ju hört förrut

. Politikernas favoritord... smäller högt, men lovar inget...
Nu har jag kanske fattat det här fel, men är det inte regeringen som beslutar om nybyggen såsom Citytunneln? Och eftersom det samtidigt är regeringen som bestämmer hur mycket pengar som ska gå till Banverket känns det lite konstigt att anklaga BV. Man borde väl vara medveten om kostnaden för sådana projekt mm? Men kritiken kan ju ha att göra med hur Banverket gjort med de resurser dem har möjlighet att förvalta efter eget tycke eller något sådant. Jag är inte så insatt i det där, så det ovanstående behöver inte stämma.
Hur som helst läste jag nyligen Miljöpartsten Karin Svensson Smiths syn på nedläggningshoten. Denna kan läsas här
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?a...&number=104275
Min tolkning är att det kommer att se ljusare ut för banorna om Mp får bestämma, men att det nödvändigtvis inte innebär att precis alla banor blir kvar. Det står även lite intressant om tänkbara konsekvenser av nedläggningarna. Men det är nog mycket "vill" i det här också

.
Mvh Isak