Visst kan jag hålla med Kiefer om att det inte finns några klara regler, men regler finns. Och visst håller jag med Rc1166, men att Auran skulle vara ansvarsbefriade håller jag inte med om. DLS är inte en fri tummelplats för alla användare.
På Aurans forum kan man på flera ställen läsa uppladdare som skriver att deras saker ligger och väntar på godkännande hos Auran eller att Auran har inte godkänt deras uppladdade saker.
Censuren som Auran håller sig med är en aningen märklig. Det har ju skrivits lite om Linda som försvann från DLS. Nu går hon inte att ladda ner som enskild artikel men som tillbehör kan hon komma med.
http://forums.auran.com/trainz/forum...Lamppost+linda
Gör man en Tysk militärbåt från andra världskriget är det ju inte märkligt att flaggan är med.
http://forums.auran.com/trainz/forum...Lamppost+linda
Det är inte svårt att hålla med om att det finns otroligt mycket bra saker att hitta på DLS. Men visst finns det massor med skräp. Jag läste om någon som skrev att det var hans fem eller sexårige son sam hade gjort en bana och laddat upp. Helt okej tycker jag du får i beskrivningen klara besked. Men du kan också i beskrivningen läsa om ett mästerverk men när banan är hemladdad är den helt okörbar. Det är falsk beskrivning och skräp. Sen har vi ju allt som saknar beskrivning. Vad det är vet vi ju inte!
Nu när Auran godkänner allt som laddas upp kunde man ju önska att de själva verkade för en kvalitetshöjning utav DLS. Vi alla är inte lingvister så namn och klargörande beskrivning borde vara på engelska. Bild som på ett korrekt sätt beskriver vad innehållet är borde vara med. Detta kan ju inte vara någon större krav med tanke på att väldigt många klarar av det. Men det är ju klart högre krav kanske leder till färre uppladdningar. Men här kunde ju Auran ta sitt ansvar och hjälpa till med renskrivning om engelska är lite konstig. Kanske Auran har tillgång till personer med språkkunskaper som de kunde utnyttja.
Slutligen hoppas jag, att vi alla kan se fram mot en revitalisering utav Trainz och dess omgivning.