Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-19, 08:30   #12
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj
2:an började jag...

ngn som kanske kan föklarar lite mer om spelet, känns som en korsning mellan pirates och nått strategispel typ... (om nu ngn vet ngt mer)

Stämmer bra det. Som en av 1000 "alphatestare" och den enda svenska (man letar buggar, stavfel etc), så är det en blandning mellan Pirates och en hel del strategi.

Du börjar med ett litet fartyg som oerfaren kapten i hamnen i Aten.

du lär dig både köpslå med köpmän, plantera växter, hugga timmer, leta mineraler och lära dig sy dina kläder, smida dina vapen etc, träna fäktning och skytte för att på så sätt uppgradera ditt fartyg.

Valmöjligheterna är oändliga, du kan välja att syssla med handel, upptäcka världen eller jaga pirater... Du kan också välja att gå med i en klan (guild) med samma spelinriktning som du själv önskar.

Jag kan bara tala om att under dessa 14 dagar som alphaversionen testades, så lyckades t o m slaget om London utövas mellan två klaner...

Spelet är inte lätt, det skall jag erkänna, det är en mycket hög inlärningströskel, och man får både använda papper och penna samt skallen. Det är inte bara att ut och härja på de 7 haven, det krävs lite planering också.

Ett plus till den otroligt fina grafiken och spelupplevelsen.

Senast redigerad av Byggare Bob den 2006-12-19 klockan 08:35.
  Svara med citat