Jag tänkte skriva några rader om forumet och hur jag ser på det. Det är inte menat som kritik mot någon speciell person!
Vad det egentligen handlar om är att var och en som registrerat sig på forumet har godkänt de (enkla) regler som gäller för att få vara medlem. Vissa personer har svårare än andra att följa dom reglerna. Normalt borde inte detta innebära problem för någon men för vissa måste man placera ut staket för att förtydliga var gränserna går.
De personer som uteslutits har till stor del koncentrerat sig på att splittra forumet. Det finns ju inget konstruktivt i att vare sig kritisera medlemmar i sig eller deras respektive val av tågsimulatorer.
Den som är osäker på vilka (återigen enkla) regler som gäller på forumet kan gå till registringssidan för medlemmar och läsa där, eller läsa ett utdrag nedan:
By pressing the "Agree" button that you, the user, are 13 years of age or over. You are fully responsible for any information or file supplied by this user. You also agree that you will not post any copyrighted material that is not owned by yourself or the owners of these forums. In your use of these forums, you agree that you will not post any information which is vulgar, harassing, hateful, threatening, invading of others privacy, sexually oriented, or violates any laws.
If you do agree with the rules and policies stated in this agreement, and meet the criteria stated herein, proceed to press the "Agree" button below, otherwise press "Cancel".
När du postar personligt på forumet tänk på att skriva så som du själv skulle vilja bli bemött.
Nu är det här som sagt ingen kritik mot någon utan mitt sätt att försöka få till stånd ett trevligt och intressant forum - utan personliga påhopp och kritik mot den ene eller den andres val av leksak.
Till sist, det är den som är ansvarig för de båda fora som ställs till förfogande här som är juridiskt ansvarig för innehållet. Några kanske minns att Aftonbladet fick stänga sitt forum till följd av att någon eller några skrivit något mindre begåvat.

/Janne