Ämne: Övergivet?
Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-21, 09:56   #14
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Ajdå!
Jag tycker det är verkligen tråkigt att läsa! Det stör mig att fortsätta bygga min egen rutt. Jag har byggt så länge för att glädja er alla forumvänner, så pang! Inget kul alls. Ni unga har inte nå´t tålamod att vänta, för det är jobbigt och lång tid att bygga.
Tack för mig!
För det första... Jag tror att de flesta i forumet har en stor respekt och beundran för din rutt, Trollhättan. Ett enastående arbete du gjort! Jag själv är full av beundran för ditt arbete och resultat!

Men, jag skulle dock villja lägga in en lite annan dimension också... Jag hoppas att du i första hand har byggt för din egen skull, inte för forumets medlemmars skull... Att bygget är en del av målet, så att säga.

När man bygger i en simulator som är till åren kommen, så får man kanske ta med i beräkningen att en ny simulator kan komma. Och, även om det har varit motigt för tågsimulator-branschen, med kraschade/stoppade projekt (MSTS2, TMTS och den där som samarbetade med MSTS2-gänget, glömt namnet) så har ändå en ny simulator legat i luften. MSTS/Trainz har visat att det går att göra pengar på genret för en tillverkare. Och, då får man ju gå till sig själv och fundera på om man vil köra ett stort projekt eller ej, med den "risk" det innebär att arbetet kan bli i det läget att intressenterna för slutresultatat har gått vidare till en ny simulator.

Jag själv tog redan 2005 beslutet att lägga LLJ på hold av det skälet. Enbart mindre saker inom MSTS tänkte jag syssla med, men mer tyngd på 3D.

För min egen del, så är jag mest bygg-orienterad, även om körning kan vara skoj oxå. Men, då ska det vara med mycket trafik, på så realistiskt sätt som möjligt. Ingen av nuvarande simulatorer svarar riktigt upp på det... Vidare för min egen del, så kan jag inte se anledningar att harva vidare med MSTS, när KRS är i faggorna, även om KRS skulle blir försenad igen... Som bygg-intresserad, så kan jag inte blunda för väsentliga bättre bas-prestanda... Mer högupplösta texturer, mycket mer polygoner, en editor som förefaller vara orienterad för mycket effektiv rutt-byggnation...

Ska jag köra simulator när KRS kommit, så kör jag hellre i KRS originalrutter än att lägger på en svensk i MSTS om jag ska vara ärlig. Redan fordonen ut ur boxen håller högre kvalite än något nu existerande svenskt fordon till MSTS och det finns mängder av nya saker att upptäcka naturligtvis. Men, som byggintresserad i första hand, så lär jag bekanta mig med bygg-förutsättningarna så fort man får grejjerna i handen.

Man kan ju även notera, som jag tidigare påpekat... det blir ett hyggligt stort kliv nu på 3D-konstruktörerna om man vill bygga snyggare fordon är de som är ur boxen... ribban har höjts, iallafall när man jämför med de fordon som visats... min uppfattning iallafall...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat