Visa ett inlägg
Gammal 2002-07-21, 16:10   #20
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jopp! Det fanns en önskelista där oxå. Finns förmodligen lika många önskelister, som det finns forum.. Nåja, här är några spontana från mig:

- Ingen storleksbegränsningar på tilesen.
- Mycket bättre möjligheter att anlägga staket som följer terrängen.
- Automatiskt anlägger banvall, med diken etc.
- Möjlighet att radikalt öka finheten i terrängen, så man kan göra snyggare skärningar.
- Möjlighet att partiellt ändra textur på spåren, t.ex sidospår som används sällan ska vara en ogräsbemängggd textur.
- Bättre möjligheter att justera terräng runt statiska objekt, såsom hus. Ungefär som att "smacka" upp terrängen under spår.
- Ett gäng med förbättringar i användarinterfacet och funktionerna i editorerna.. utöver det som jag redan sagt...
Möjlighet att vid spårläggning kunna definiera ett antal "standardkonfigurationer" av spår, för att underlätta spårläggning.
- Andra typer av dynamiska spår av enklare sort, t.ex flexibel rak. Copy/paste kurva med en radie +5m osv..
- Definiera fabriker med viss produktion, vilket ger upphov till transportbehov. Vagnar ska då vara definierade för vad för typer av transporter dom klarar. Personförande vagnar ska vara definierade hur många passagerare dom tar osv. Dessa parametrar ska då kunna utnyttjas i aktivitetseditorn.
- Bättre AI i datortågen.
- Ta bort defekten med att AI-tågen inte lägger tillbaks en omlagd manuell växel. Dvs behovet av man/aut växel försvinner.

Håller naturligvis med ovanstående förslagsställarna.. Det som ligger mig varmt om hjärtat är multiplayer och bakåtkompatibilitet.

Det rinner nog till fler ideer, när man tänkt till lite...

Här är en till:

- Att amn kan, om man vill, definera hur många fordon ett järnvägsbolag har. Så, om T43 232 står uppe i Landbäck, och du behöver den i Kirvik, så får du se till att få dit den via banan, och inget annat. Inga "spöktåg" som plötsligt dyker upp eller försvinner..

__________________________________________________ __
_____/Mats A

Edited by - Mazz on 21 July 2002 18:26:44
Mazz besöker inte forumet just nu