Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-21, 11:24   #8
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Vad gäller blinkningar, det är den logiska lampan man definierar. Dvs, det är skillnad på lampan i "klar" funktion respektive samma lampa i "vänta stopp" funktion. Exempel på det är ju V-försignalen.
......
Bra, jag ska tittat närmare på det. Likt det som i TRS motsvarande config fil m.a.o.?

Citat:
Ursprungligen postat av mikael512
Som jag fattat det så får signalerna endast meddelanden då tåg kommer in på eller lämnar ett block (= link). Det är en vacker tanke men den ger åtminstone två stora nackdelar:

1) Ett tåg som från början står stilla upptäcks inte
2) Om ett tåg kopplar av en vagn och sen kör vidare så kommer blocket (linken) att frigöras trots att det står en vagn kvar.

Ang 1) så tror jag spelmotorn måste modifieras så den genererar ett meddelande till det block (link) som ett tåg startar på. För att få rätt på 2) skulle man tex kunna räkna tågmeter istället för antal tåg som befinner sig på ett visst block. Om det finns stöd för det nu vet jag inte.

/ Mikael
Detta stämmer med mina iaktagelser också. Så långt jag kan se för tillfället. Det måste finnas en funktion för detta, en funktion där man kan söka av en spårstäcka/ett block, liknande den som finns i TRS.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat