Jag skulle säga at 400d är underbar (<3 den, har den själv)
jag skulle säga att deras 40d (och alla andra x0d) är mer proffisionallea kameror, dom kan ta snabbare blidserier mm. så behöver man en kamera som tar många blider/sekund så är ju det dom man ska titta på..
annars så tycker jag det rätt mycket är samma kamera.. jag har testat en 40d (eller om det var 50), och visst, den var urmysig.. men det är inte helt värt dom pengarna än, visst jag fotar mycket naturbilder, men jag klarar mig bra på mina 3,5 bilder/sekund.. du har ju lite andra inställningar också, du kan fokusera på en spec punkt i bilden genom att navigera dig dit.. men jag skulle säga till dig att hålla fast vid den du har, det är inte mycket som egentligen skiljer just 40/400d åt..
jag gick fån en annan canonkamera (en konpaktkamera som man ändå kunde ställa in mycke saker i) till min eos.. så vill man lära sig så kan man.. jag har inet lärt mig allt än.. (kör oftast på manuelt på allt, så jag har inte exprimenterat så mycket..)
det var väl mitt inlägg.. ursäkta för alla stavfel osv.. jag är en aningen trött efter jobbet bara, så prkar inte tänka helt klar/hitt astavfel..