Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-05, 19:05   #12
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Personligen håller jag med Götborg till max. Har du redan en systemare tycker jag du ska spendera på objektivoch filter istället, det är ju dem som gör bilderna till stor del. Jag köpte min D80 för att jag kände för att jag inte kunde få djup i mina bilder med min gamla kompaktare E7600, så jag körde på samma melodi (märke/tillverkare då) och satsade på dem nyaste systemkamerorna som fanns ute och D80 hade fina recensioner men priset gav också något (fick den för över 10000 kr importerad från jänkarna).

Jag hade helt klart fortsatt med lärandet med din 400D, den bör väl ha potential ändå (jag är ingen Canon-konniseur men)? Lär dig den med några kitobjektiv och sen när du känner att du "känner"/bemästrar den så kan du uppgradera genom att köpa nytt objektiv, inte kamera!

Det är min syn och åsikt på det hela. Jag själv kommer nog inte sälja den förräns den börjar kärva rejält (då menar jag fel som inte ens en verkstad kan åtgärda).

Fast den där AI-Servo skulle jag vilja ha, varför har inte Nikon sånt? Alex Ödman?