Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-05, 19:48   #14
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Har hört att man skall vara extra försiktig med val av Sigmaobjektiv. Vissa ska vara i guldkant medans en del kan vara ren skit, enligt en kille vars fotokurs jag läste.

Batterigrepp är väl ok om man har pengar, men absolut inget nödvändigt, om man laddar varje gång man överför bilder till datorn. Tycker dem är rätt dyra också, men det är ju mitt tycke det.

Däremot håller jag med dig att man bör satsa på filter, det gör mycket och skyddar linsen från skit!

För att vara personligt nyfiken, hur kan en gymnasiestudent ha 16000 (om du inte sparat)?
Det känns som en rätt personlig fråga som inte har något med grundtråden alls att göra, bättre att ta via pm?

Ang. 40D vs. 400D så är det svårt att göra sig en uppfattning här på forumet, ett tips är att läsa mer om kamerorna på www.dpreview.com som har väldigt mycket matnyttigt om kameror överlag! Sen kanske känna/klämma på en 40D samt testa den är mer givande om du nu vill satsa på en.

Kanske även testa och läsa om lite olika objektiv, www.cyberphoto.se listar rätt bra objektiv vilket även www.scandinavianphoto.se och www.hegethorns.se gör.

Senast redigerad av Olaf Lindström den 2007-12-05 klockan 19:55.
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat