Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Det vore ju bra om du har tillfälle att prova några olika scenario.
Om du t.ex. kopplar en vagn mot en annan vagn sitter du ju normalt i ledarhytten i den vagn du kör. Efter kopplingen är det knappast troligt att du ska köra från samma hytt mer. Alltså nycklar du ifrån och går till den hytt du ska köra från härnäst där du nycklar i igen eller också nycklar du ifrån och går och gör något annat.
Vid isärkoppling blir det ju något annat. Då måste du sätta dig i en hytt som är kopplad mot en annan vagn och nyckla i. Efter att ha loggat på kopplar du isär via datorn. Efter det är det ju troligt att du går till andra änden av vagnen/tåget och nycklar i i den hytt du ska köra ifrån varför du nycklar ifrån och lämnar hytten du senast kört från eller så nycklar du ifrån och lämnar vagnen där den är (någon annan ska nyckla i i en annan blivande ledarhytt).
Manuell isärkoppling ska vi inte gå in på, då kanske någon får för sig att prova IRL. (Hm, kul idé, man kanske skulle sätta på sig varselvästen och gå ut och jä--as lite....)
Och bara en hytt i tåget får var aktiv!
//Lars S
|
Japp, testar när jag är tillbaka. Nåt mer ni är sugna på att ha provat på samma gång?
Va?! Bara en hytt! Nu är du tråkig Lars, blir mer spännande om båda är igång!
EDIT: Kom på att det nog inte går att koppla på så vis. Då får man ju två aktiva hytter i samma tåg vilket gör att du måste starta om i vilket fall som helst! Men jag provar.