Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Ja, jag har en Canon 350 D Digital och jag kan säga att en bättre kamera för sitt pris då 2006 det får man leta efter, den är helt enkelt jättebra och ger kanonbilder. mvh Johnny
|
Trevligt! bara att vänta på att den ska landa i brevlådan nu
Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
Ja, det stämmer precis. 
|
Okej, då har jag alltså fattat det rätt.

Känns som man klarar sig ganska bra på F/4. 2.8 är ju betydligt dyrare om man säger så.
Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Optiken är viktigast av allt annat. Köp bara en kamera med bra grund, sen kan du säkert ha den i ett decennie eller mer. Jag satsade stort från början, köpte en Nikon D80 med kitobjektiv 18-135mm och köpte till ett 55-200 begagnat. Tycker de har fungerat bra. Tiden går och fler objektiv ska inhandlas. Älskar tele, så Sigmas 170-500 blir nästa. Men pengarna talar.
Men som sagt, köp dig grunden. Bygg på sedan från den med bra objektiv, beroende på hur dina behov ser ut.
|
Precis så jag tänkt. Lägger hellre mer pengar på optik, då det är det som gör att man får en mångsidig fotoväska. Kommer till en början bara ha 18-55, men har som sagt tänkt komplettera med bland andra 70-200/f4L. Dessutom blir det kanske nå vidvinkelzoom framöver.
Gillar tele jag med, så nån gång blir det väl nåt ytterligare sånt också.