Återstår att se som sagt...
Och det kommer förmodligen att fortsätta att vara så att det finns ingen simulator som är "bäst"... Dom blir säkert olika bra på olika saker och beroende på vad man värdesätter.
Det finns några saker jag gillar med MSTS-2, såhär långt... det är:
- öppenheten. De frågor som har ställts, är inte många som är obesvarade. Därmed också närvaron av utvecklarna, åtminstånde 3 namn ur utvecklar-skaran bevakar och svarar snabbt på frågor. Det ger ett intryck av att dom är faktiskt ganska komfortabla med sin kommande produkt, trots relativt lång tid kvar till release.
- WoR som sagt. Även om det inte genererar en "avancerad" miljö, så är det en ordentlig start för en detaljerad verklig rutt, varsomhelst på jorden. och, man kan köra varsomhelst direkt från boxen, inklusive fungerande signaler. Imponerande.
- En version. Inga splittrade releaser i olka delar av världen. Genuint och förtroendeingivande.
- En spekulation från min sida... Marknadsföringen. Jag inbillar mig att för att Pyttemjuk ska köra ett sånt här race, så är ambitionen att det helst blir en liknande försäljningssucce som MSTS blev. Så, jag antar att det kommer vara få som inte kommer vara medvetna om att när det är dax, att en ny simulator har anlänt. Vilket i sin tur förhoppningsvis kommer att skapa nya användare av simulatorn, som inte alls sysslat med tågsim tidigare... Vilket i sin tur förhoppningsvis leder till flera aktiva här... Vilket i förlängningen är bra för hela tågsimulator-hobbyn, oavsett vilken simulator man för tillfället nyttjar...
- ett antal mindre detaljer som jag just nu inte minns, men har i den takt som utvecklarna svarar på olika frågeställningar, ger en känsla av seriösitet och proffesionalism. Trots 1,5 år till planerad (?) release, så ger dom sken av i sina svar att ha örnkoll på vad simulatorn kommer att göra eller inte göra, oavsett vem som svarar. Det saknades i RSD:s motsvarande fas.
/funderar Mazz...