Citat:
Ursprungligen postat av MatsS
Hej,
Just vägbiten tror jag inte går att göra justerbara eftersom den har kopplingar till splines, jag har för mig det är omöjligt i nuvarande spelmotor. Mina tester hittills med de andra objekten har inte slagit väl ut men jag skall göra ett försök till framöver.
På väggivaren finns det dock ett knep. Om man gör rälsen fast i höjdled (gula splinepoints) så kan man sänka marken en liten liten aning så faller vägbiten under rälsen.
/Mats
|
Hej igen!
Jag provade alldeles nyss med att lägga till
height-range -3000,3000 i config.txt för din 10m vägbit och det verkade fungera. Vägen blev justerbar i höjdled, och jag kunde inte se några uppenbara felaktigheter i trafikbeteendet i alla fall. Men det kan hända att det finns djupare liggande script-problem som jag inte kan kontrollera.
Jag har förut också gjort som du beskriver, sänka marken under rälsen, men jag tycker att det ser så illa ut med luft under spåret. Det är ett av de största problemen med Trainz enligt mig, att funktionen "Smooth spline hight" får rälsen att hänga fritt i luften. Jag hoppas att det löser sig till TRS2009.
mvh .... Mats