Citat:
Ursprungligen postat av Eric B
På vilket sätt upplevs det som tråkigt? Varför ska det vara tråkigt när det går "bra" för andra? När någon presterat något bra och får credit för det, är det då fel? Om jag jobbar arslet av mig 24/7 i 25 år och slutligen köper, låt oss säga en fet bil, bara för att minuterna senare få bilen sönderrepad av någon avundsjuk jävel som inte tål att man "har det bättre", är det då mitt fel? Nej detta är bland det värsta jag vet, denna avundsjuka som får personer att försöka smutskasta eller nedvärdera framstående personer bara för att de själva uppenbarligen inte kan prestera lika.
Är det bara ett fåtal av oss här på forumet som finner det fullkomligt naturligt att kommentera en bild man gillar? Att det sedan råkar bli en fotograf vars bilder man kommenterar oftare än andra kanske för att just denna fotograf, tycker man är extra bra, skiter man fullständigt i. Alla skall tydligen ha rätt till lika många, eller är det snarare ingen skall få rätt till kommentarer till ens bilder för andra kan ta illa upp. Så upplever jag det, när du skriver "Att bara ge kommentarer till bilder som man verkligen gillar är kul för den fotografen, men tråkigt för oss som inte är lika duktiga än". Tycker det är oerhört nedvärderande mot de som är "duktiga"...
|
Jag är inte avundsjuk på dom som får många kommentarer, inte alls! Jag tycker bara att man kan anstränga sig nån gång då och då för att hjälpa fotografer lite. Men det spelar ingen roll hur många gånger jag försöker förklara för folk fattar inte.
Därför tänker jag sluta ladda upp mina bilder här, så har ni en fotograf mindre på forumet, så kan ni kommentera varandras toppenbilder. Finns säkert nått annat ställe där nybörjare och experter ligger på en jämnlik nivå och folk bryr sig om att kommentera bilder som kanske inte har allt, men som skulle kunna vara lite bättre bara nån säger det.
Nu ska jag vara med på E-buzz för att hänga i simulator-forumen och kanske kan jag komma tillbaka när jag fått tipsen och lärt mig det som behövs för att mina bilder ska uppskattas av folk? För det är väl det alla vill innerst inne? Bli bekräftade. Om alla slutade kommentera dina foton helt skulle du väl inte ha lust att lägga upp bilder?
Nu skiter jag i om ni missförstår mig eller ej för jag är klar med denhär diskussionen!
Tack iaf till dom kommentarer jag fått på några av mina bilder! Dom få värmer!