Citat:
Ursprungligen postat av Tomas
ett tips, lägg till raden
-showkuids
i trainzoptions.txt filen så visas objektets kuid nr inne i surveyor när du markerar objektet i listan. Sen får du skriva ner alla kuid nr på det du vill ta bort, gå in i CMP och radera. Mycket jobb kanske, men ett förslag på hur man kan underlätta det.
Jag kör ju TRS2004 men det bör gå att göra så i TRS2006 också.
/Tomas
|
Tackar för tipset.
Detta måste provas.
Som det är nu, så är det helt enkelt för jäkligt mellan varven med Trainz.
Man tappar liksom sugen ibland, när man bygger och ledsnar för att man inte hittar grejerna bland allt skit som har slunkit med.
Kanske lite fel uttryckt med skit, säkert mycket bra saker för andra. Men tyvärr sånt, som inte jag har användning för. När man vill köra svenskt. Har ju blivit en hel del utländska signaler, hastighetsskyltar m.m. när man har laddat ner banor. Så att säga, att det är skit. Är ju inte direkt det jag menar, men inget som jag har någon större användning utav.
För vad hade egentligen Trainz och MSTS varit. Om det nu inte hade funnits denna mängd utav objekt att ladda ner, kan man fråga sig istället.
EDIT: Fungerar alldeles utmärkt även i TRS2006. Detta kommer att underlätta mycket vid gallring utav objekt. Synd att jag inte har beklagat mig, så mycket utav detta tidigare.