Jag har oxå kört ett par dagar nu och det känns ganska stabilt - fast det är en Beta.
Kanon grafikhantering, riktigt kvickt, drar mindre kraft av datorn - fast jag fläskat på med högsta inställningar på all grafik. Och nu kan Trainz äntligen hantera upp till 2GB av minnet!
(Något jag har haft problem med på stora banor med mycket content där den hela tiden ska läsa från hdd så fort man flyttar sig eller panorerar.)
Sen något glädjande till alla som svär över CMP och alla hängningar - Grymt snabb! Rejält förbättrad motor bakom (Om man nu kan säga så...) Och både en snabb och en utökad databasreparation tillgänglig!
Tror det här kommer bli en toppenversion!
Lite negativt dock:
Jag gillar inte menyerna, ikonerna och HUD:en som känns grötiga i typsnittet och har bredare kantlister? (Trainz Classic-layout) Jag föredrar TRS2006 som känns cleant på något sätt i jämförelse.
Sen har jag just nu problem med att få in allt material som jag hade arkiverat. Eller rättare sagt - det går inte alls... CDP-filerna däremot går alldeles utmärkt. Så nu måste jag spara om alla objekt till CDP-filer för att få in boggies och likanande och testköra de tåg jag själv vill. (Orkar ju inte vänta till december innan jag får min skiva med den skarpa versionen...)
Annars till alla som inte orkar BETA-testa:
TS2009 - "WORTH WAITING FOR..."
//theSnuFFer