Citat:
Ursprungligen postat av sealpower
Okej, har varit och petat lite, men fortfarande inte fått den helt rätt... främst därför att det finns ingenting på gaveln som är rätt till att börja med
Ritningsunderlaget för gavlar har nämligen varit rätt magert
Nåväl, här är en liten jämförelse så att ni kan ösa kritik
Edit:Oj!, nu var jag kanske lite snabb att publicera andras material, jag hoppas att du inte blir sur Mats. Tänkte inte så långt... aj. ska jag ta ner den?
|
Ösa vete 1000...

Men, ett försök till nått konstruktivt då... Skriver föresten under på att man blir stollig på att inte ha underlag...
Det ögat är känsligt på (eller sinnet då) är ju parallella grejjer och förhållanden... Så, varför inte utnyttja det, när underlaget lyser med sin frånvaro... Försök att utgå ifrån linjer som du vet är korrekta... I sidovyn här, så kan du lita på takets avslutning och kan använda den till att syfta den övre gummibälgens placering, som då med sin underkant ska vara över taksprångets kant. Sen följer du efter med sidogummibälgarna såklart. Då tror jag du har fått ut gummibälgarna hyggligt rätt.
Tänk nu på att om möjligt inte syfta något till gummibälgen, för då får du syftning på syftning och då blir totalfelet för stort.
När jag ändå öser...

En fundering på taket, i all välmening... Ignorera om du tycker det är nonsens... Men, din fina vagn tror jag skulle tjäna på att få några fler polygoner på taket, som från gaveln får ett lite kantigt utseende. Om man på stora runda ytor som är väl synliga kostar på lite fler polygoner, så gör det ganska mycket för helhetsintrycket, utan att det för den skull kostar jättemycke poly extera, i synnerhet när det är en väldetaljerad vagn i grunden.
Som sagt, du har fått till en pärla till vagn som i mitt tycke i verkligheten är vacker och du har verkligen gett den rättvisa. Ser fram mot att se den ute i simulatorn sen!