Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-21, 16:10   #88
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Tackar så mycket för trevliga kommentarer!

JO, det får ta den tid det tar, ibland känns det som om man monterar dit pixel för pixel just nu... Nåja, det är roligt hela tiden...

Har pyntat lite till, de stora delarna på korgen är nu på plats... Ja, förresten, den förra bildens texturering ligger i papperskorgen, gjorde om den helt. Anledningen var att jag försökte koppla in hjärnan och tänka... Vet inte om jag lyckades sådär, men resultatet är att dela upp texturerna så att det underlättar till nästa D-loks-bygge. Så, de delar som ska finnas både på en trä-burk och stålburk får hamna på samma textur, så att den oförändrad kan användas på båda loktyperna. De unika delarna för respektive variant dock på olika texturer. (Ja, träkorgen är oxå planerad att bygga... ) En del standardprylar, såsom slickepinne,buffertar plogar etc hammnar också på en helt egen textur och kan användas på helt andra lok åsså.

Just nu pågår underredet då, många skrymslen o vrår... Som vanligt höll jag på o säga, är inte färgerna bra än, men det tänkte jag inte trimma förrän det mesta är på plats. Löphjulet är den grej som står på agendan för stunden, endast en eker är mappad. Notera hur den hårda kanten bryts bara man får en mjuk textur på plats...

Äventyret fortsätter...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg DgDs8.jpg (122.4 KB, 339 visningar)
Filtyp: jpg DgDs10.jpg (151.6 KB, 339 visningar)

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2009-03-21 klockan 16:12.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat