Visa ett inlägg
Gammal 2009-05-28, 00:34   #1518
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
TRS2004: I don't have the door problem (except the white color) but I have my own components installed, so it's possible they affect the behavior. I'll make a clean install without anything else and try again.
David, jag vet att du behärskar det svenska språket bra, så jag fortsätter på svenska...

Det är ett problem med dörrarna i TRS2004. Jag förmodar att du inte har gjort några ändringar i skripten (de fungerar ju i TS2009), men däremot i animationsfilerna. Right? Det blir (mycket) svårt att göra en modell som passar både till TRS2004/06 och TS2009. Skripten kommer att fungera om du inte ändrar dessa men... ju mer du utvecklar modellen för TS2009 så kommer du till en punkt där du måste ta ett beslut. Tro mej, jag har erfarit detta de senaste månaderna.

Det finns en version som du redan har gjort, som fungerar i TRS2004/06 och som alla är nöjda med. Detta ska du vara stolt över.

Så mitt förslag är att du bygger en modell för TS2009 och utnyttjar alla fördelar som TS2009 har. Du tar på dig för mycket jobb annars och dessutom leder det bara till kompromisser.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat