Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Tack.
Nu ser det bättre ut.
Jag tror, att man kan fuska till det med bakljusen.
Så avvakta med bakflyglarna du, så får se om vi hojtar till igen.
Började kladda lite på SAAB 95:an under tiden.
Vad tycker du själv om fronten.
Man ser ju, vad det ska föreställa eller är jag ute och cyklar.
|
Jag tycker att det ser bra ut. Men huven flyter samman ganska bra i meshviewer som inte har samma shader? som trainz. Det går troligen att bättra på huven med texturen också. Om ni vill kan jag göra ett försök att lägga på en Normal mapp, borde ändå sätta mig in i hur de fungerar. Men egentligen känns det som det nog kommer att fungera bra ändå. Dessutom kan man nu göra alla varianterna på samma 3d modell om det nu är någon fördel.
Det är väll mera en generell fråga hur detaljerade modeller man skall göra. Bilarna som jag har lagt upp i den här tråden ligger på ~500 polygoner, men då sitter mer än hälften i hjulen. Jag började rita på en BM 350 Boxer i går kväll men den verkar hamna närmare 2k pollygoner men den fyller man iofs inte vägar och parkeringsplatser med på samma sätt. Egenligen kanske det är sådant här som LOD är till för att hantera. Jag testade att göra "subsurf" dvs dela upp alla ytor i 4 och automatiskt aproximera formen. Jag kan testa att lägga in en sådan som LOD på modellen när det börjar finnas texturer. På andra hållet så kan man ju göra en .im med bara skivor till hjul men det märker vi väll om det blir prestanda problem.