Fick trainz 2009 av trainztomten
Hej
I morgon så får jag öppna världens paket som är adresserat till mig från TrainzTomten.
Visserligen vet jag redan vad det är för tomten var snäll och installerade trainz 2009 redan i kväll så jag kunde smygtitta lite på det jag fått.
Installationen verkar ha gått bra för jag kunde köra lite av alla de lok och vagnar som var med och så kollade jag lite bygga självdelen med lite spår och hus mm.
Så var det dax att installera mina egna y7 från cd:en Svenska Tåg 2005. Man måste ju se hur den uppträder i det nya spelet. Då inträffade paniken omedelbart.
Det verkar inte fungera som i Trainz 2004. Visserligen så kommer det väll med hjälp från kunniga och fler försök av mig själv att förstå det nya ändå att lösa sig. Fast jag skickar ändå med ett par bilder på hur det ser ut då jag försökta att installera Y7 i Trainz 2009.
En sak till. I Trainz 2004 så skall man skriva sin egen kuid för att kunna använda sig av att skapa egna CDP filer som i TRS 2009 heter något annat. Kunde inte hitta något sådant.
Känner mig lite vilsen fast jag tillhör ju den gammla stammen så det här med filhantering vad det gäller datorer är jag inget vidare på.
Om någon vill komma med lite tips om hur jag skall gå till väga så är jag tacksam.
Ha en trevlig Jul med Trainz på er alla Trainzare. Vi hörs och synes.
Med vänlig hälsning
LokKalle
Ps
kolla bilderna ds.
Senast redigerad av LokKalle den 2009-12-23 klockan 21:05.
|