På god väg med update 2009 nu.
God fortsättning Svenolov!
Det hela börjar nog ordna sig så smått för mig i alla fall.
Efter några filurer så uppgraderade jag Directx. Sedan tog jag hem patchen 38411- in i från spelet med hjälp av options och Patch Trainz knappen. Då visade det sig att detta sökte upp patchen själv och började ladda hem det hela som tog lång tid. Under tiden så pysslade jag med litte annat på internett. Hade också igång spelet i bakgrunden samtidigt.
Vet inte om det var det som förorsakade att det i slutet av automatisk installation kom meddelande om att ett fel uppstått.
Jag stängde så mycket program jag kunde och lät Option / Patch Trainz göra om allt en gång till och gick å lade mig jämte katten, trött och däst efter all julmat. När jag vaknade upp efter att sussat en timma så kunde jag konstatera att nedladdning och istall av patchen denna väg lyckats fullt ut. I alla fall så står det nu Build 40040 i det nedre högra hörnet i startfönstret.
Nu återstår bara för mig att hitta stället där jag skall skriva in min profil i spelet Trainz 2009 efter att registrerat det på Planet Auran och där fått min nya kuid.
Det står under mina profiler som jag fått att jag skall gå in på program / aruan / trainz i min dator och där köra filen edit kuid. Jag kan inte hitta någon sådan fil eller något av de övriga förslag Planet Auran givit för detta. Kanske letar jag på fel ställe.
Så börjar jag komma underfund med hur installation av nya tåg, träd, hus och allt går till så det fixar sig nog med det också. Har bl.a kört min egen y7 och X16/17.
Fast jag måste ju fixa det där med kuiden för att i framtiden kunna göra egna....ja...cdp filer heter det väll inte numera fast ni vet vad jag menar. Så har du något tips om hur jag skall fixa det så blir nog allt bra till sist.
Kalle PS skickade med en bild nedan. ds
Senast redigerad av LokKalle den 2009-12-25 klockan 09:32.
|