Ahhhhhh, försök nummer ett slutade inge bra...
Tyckte igår att landskapet jag gjorde (kopiera Terrain mappen från template rutten) såg konstigt ut, så jag flög omkring lite i editorn. Helt plötsligt stod jag vid kanten av en hög klippa och allt landskap nedanför var platt. Fatta ingenting????? Ska väl vara landskap på hela rutten? Kanske blir nått fel, när man gör landskap som jag gjorde?
Så i panik tryckte jag på T-tangenten. Blev lite förvirrad och trodde jag skulle få mer landskap, men istället försvann det mer landskap????? Och sen försökte jag gå ur editorn utan att spara, men det gick inte. Går det verkligen inte att gå ur editorn utan att spara? Urbota dumt isånnafall!
Jaja, man lär sig av sina misstag säger dom. Funderar nu på att skapa verkligt landskap med DEM data istället...
EDIT: Har tänkt helt åt skogen. Såklart har dom i org rutterna bara gjort landskap där spåren ska gå. Så länge man följer dom (där org spåren ska gå) så går det bra, att använda org landskapet! Men vill lägga spår utanför så får man fixa landskapet själv eller gör eget demat landskap (antagligen bäst!?)..
Senast redigerad av Pierre den 2010-01-25 klockan 14:01.
|