Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Du har då blivit för jäklig på att bygga.
Ser med spänning, fram till nästa bild på bygget.
|
Den kommer här!
Eftersom jag missbrukar detta forum som en personlig loggbok (heter visst blogg idag) så kan jag ju berätta lite vad jag gjort idag:
1. Städat huset
2. Handlat mat
3. In på datorn - mejl från korvtiger med synpunkter på tendern - rättat till och skickat. (bl.a. kol- och vattentagningsanimeringar, texturförbättringar och allmänna småfel). Installerat STW-koppel[gett upp mina egna från GSJ-vagnarna - äntligen]!
4. Gjort ljudinspelningar av F-loket (youtube) och massa andra ljud - för senare bearbetning i Audacity[klippa och mixa].
5. Käkat lite och kollat TV-programmet(normalsvensk sysselsättning) - inget intressant!
6. snickrat till gångbord och panna till F-loket:
(bilden visar en 1700 polygoners förlaga till F-lokets panna(OBS ingen fallossymbol) som jag renderat ur olika vinklar för att ha som texturförlagor. Jag hoppas få ner det till 3-400 polygoner till slut[varje "pannband" är en något förstorad och starkt förkortad kopia av pannan{skall bort sen}]. Sotskåpsfronten är "svarvad{lathe} från en linje.
7. Tagit välförtjänt "timeout"!
PS: gmax kan ju inte rendera? Men det finns ett underbart tyskt program "Hardcopy" som är gratis och duger precis lika bra! DS.