Ämne: En dröm?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-15, 18:05   #43
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard 100215 Panna

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Du har då blivit för jäklig på att bygga.
Ser med spänning, fram till nästa bild på bygget.
Den kommer här!
Eftersom jag missbrukar detta forum som en personlig loggbok (heter visst blogg idag) så kan jag ju berätta lite vad jag gjort idag:

1. Städat huset
2. Handlat mat
3. In på datorn - mejl från korvtiger med synpunkter på tendern - rättat till och skickat. (bl.a. kol- och vattentagningsanimeringar, texturförbättringar och allmänna småfel). Installerat STW-koppel[gett upp mina egna från GSJ-vagnarna - äntligen]!
4. Gjort ljudinspelningar av F-loket (youtube) och massa andra ljud - för senare bearbetning i Audacity[klippa och mixa].
5. Käkat lite och kollat TV-programmet(normalsvensk sysselsättning) - inget intressant!
6. snickrat till gångbord och panna till F-loket:
(bilden visar en 1700 polygoners förlaga till F-lokets panna(OBS ingen fallossymbol) som jag renderat ur olika vinklar för att ha som texturförlagor. Jag hoppas få ner det till 3-400 polygoner till slut[varje "pannband" är en något förstorad och starkt förkortad kopia av pannan{skall bort sen}]. Sotskåpsfronten är "svarvad{lathe} från en linje.
7. Tagit välförtjänt "timeout"!

PS: gmax kan ju inte rendera? Men det finns ett underbart tyskt program "Hardcopy" som är gratis och duger precis lika bra! DS.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg panna.jpg (133.9 KB, 104 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat