Citat:
Ursprungligen postat av hgkn
Hej svenolov.
Jag undrar hur mycket kraft tar dina signaler av datorn?
Har kört ScanTrack (se bild) samtliga växlar är Tomas animerade och samtliga signaler är dina demo. Allt är namngivet växlar, signaler och stoppbockar. Nu till problemet ju fler gamla signaler jag bytte ut mot demo ju oftare stängde spelet ner helt och hållet och efter att samtliga signaler är bytta stänger det ner efter c:a 30 sekunder så nu har jag börjat plocka bort så fort jag hinner.
Är min dator för slö?
Pentium D 3,2GHz
4 GB ram-minne
GeForce GTX260 896 MB minne
1TB Sata2 64MB Cache hårddisk
|
Bra fråga. Att dom tar extra kraft, jämfört med "vanliga" signaler, är sant. Den version som du testar är en version som innehåller kod för samtliga signaltyper. Detta för att det ska vara lättare att debugga och införa ändringar i koden, samt att den ska vara kompatibel med TRS2004/06. Detta för att det är lättare (för mig) att skicka ut nya versioner till betatestarna. Nu har alla mina testare TS2009 eller TS2010 (fast utan licensnyckel

), så vilken dag som hellst kommer bara den rätta versionen att testas.
När den rätta versionen släpps, kommer den att ha en helt annan programstruktur där varje enskild signaltyp är optimerad (kommer att spara mycket datorkraft). Detta kan bara göras i TS2009/10, där bl.a. alla "include scripts" har en egen kuid och som är gemensam för alla signaler. Det innebär att varje enskild signaltyp kan optimeras var för sig, samt att underhållet blir mycket enklare. Om en modellbyggare har gjort en viss signaltyp kommer den alltid att uppdateras med systemet utan att modellbyggaren behöver uppdatera sin signal med ett nytt skript. Det innebär också att signalerna
aldrig kommer att släppas för TRS2004/06.
EDIT: Mao, din version är en hybrid bara för att passa till alla betatestare, och som kan bli lite "tung" om du använder många signaler. Den har också ett debugbibliotek (kod) som körs parallelt, som tar en del extra kraft.