Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-06, 14:56   #31
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Usch då.
Det här låter inte roligt och kommer säkert, att få ordförrådet att stamma en hel del på vissa ord.
Men jag tror nog, att vi inte ska skälla så himla mycket på Auran för detta.
För i grunden, så ligger nog felet hos dom. Som har byggt sakerna från början och kanske inte följt Aurans riktlinjer. Sen dom som har byggt, dom har ju byggt efter sina förutsättningar i första hand och kanske inte varit intresserade att införskaffa nyare versioner av Trainz.

Tror att Trainz 2010 i grund och botten, är en bättre version än 2009. Fast jag inte har införskaffat mig det än, men kommer att göra.

Tror även, att många andra användare runt om i världen. Har blivit lika besvikna över att mycket material, tydligen inte går att använda längre. Blir säkert en riktig proteststorm, så att Auran kommer med en lösning på det hela.
Du har så rätt i vad tu tror. De har gjort något som är mycket bättre än tidigare versioner. Och dom har gjort det för att många användare vill ha ny teknik, så när vi äntligen har fått ny teknik så måste vi anpassa oss till den.

Det sista du påpekar kommer de förmodligen inte att ändra på. Materialet som inte fungerar får nog varje upphovsman rätta till, om de vill att det ska fungera i fortsättningen. Vi kan inte begära att Auran ska gå tillbaka till äldre teknik igen.

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Hoppas verkligen på det sistnämnda i ditt inlägg Bengan.
Men kan inte låta bli att tvivla en aning, när man hör, och läser mer och mer om att Auran tar sin hand från allt som har med 2004 (och kanske 2006 snart) och äldre att göra.
Detta sammtidigt som andra simulatorer prioriterar bakåtkompabilitet HÖGT, så gör Auran tvärt om, många nyheter tillkommer på gammalts materials bekostnad, alltså att det ena måste utesluta det andra, det är det som man blir så besviken på.

Trots allt har ju dessa "felgjorda" objekt fungerat i tidigare ver.

Också denna plötsliga tväromvändning, till 2009 skickade man med en massa gammalt "skit" (vagnar som har hjul som inte ens rullar t.ex) från 2004 bl.a, då måste ju allt sånt vara borttaget/utbytt mot frächare material i 2010, eller duger endel att ha som "utfyllnad" när det gäller att sälja en produkt?

Sen kan jag inte låta bli att återkomma till att jag inte har läst en ända positiv kommentar från någon som har köpt spelet, om något som ska göra 2010 mer intressant, eller bättre än 2009, för en vanlig användare än.

För egen del så väntar jag nog, innan jag lägger ut pengar på något som kanske har mer negativa än positiva saker att komma med, för mej som vanlig användare.
Läs ovansående svar till Bengan. Om man inte vill uppdatera sina objekt så är det bara att köra vidare med äldre versioner. Jag förstår egentligen inte dessa motsägelsefulla krav, som ni har.

TS2010 bygger bara vidare på TS2009, så om du är nöjd med TS2009 så fortsätt med den. En stor skillnad mellan dessa versioner är supporten av speedtreez (som jag personligen kan vara utan) och att man kan ha flera layers i sina sessioner. Layers funktionen är mycket bra, när man lärt sig hantera den. Men den kan ställa till det också om man inte är uppmärksam på i vilket lager man jobbar i. Om man inte har koll på detta kan spår och andra objekt till synes försvinna, helt oförklarigt.

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Har någon information vad som händer 201x kommer. Har Auran ändrat på allt igen eller kan man förvänta sig en tid av lugn?
Vad jag vet har Auran inte ändrat på sin strategi, det är nog vi som får anpassa oss till dom krav som vi själva ställde för några år sedan.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-05-06 klockan 15:11.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat