Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-19, 00:22   #3
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Jag röstar på Kristdemokraterna. Att det skulle bli Alliansen var för mig självskrivet, däremot har jag velat mellan olika allianspartier.
Det handlar om våra jobb. Det ska löna sig att arbeta, men det ska också finnas ett bra skyddssystem att falla tillbaka på om något skulle skita sig.
Anledningen till att jag valde KD och inte moderaterna, är att familjen och individen är oerhört viktig. KD sätter familjen i fokus, och månar om individens rätt till att bestämma över sitt eget liv. De månar även om sjukvårdssystemet och har lyckats få ner vårdköerna kraftigt. Det är inte rimligt att behöva gå och vänta i månader på en operation.

Nu hoppas jag bara att Alliansen får egen majoritet så att vi kan hålla SD på mattan, och slipper gå in i ett halvhjärtat samarbete med MP för att lyckas med det.

Att rösta rödgrönt är fullständigt otänkbart för mig. Mona Sahlin, Thomas Bodström, Thomas Östros och Peter Eriksson inger för mig noll förtroende. Det värsta är dock att de har allierat sig med ett kommunistiskt parti som har en partiledare som bara för några år sen titulerade sig som kommunist. Det sista fick han dock börja blåneka när mediadrevet kom....
Kommunismen är den ideologin som tagit flest människors liv, och som förtryckt flest människor i världen. Än idag är världens folkrikaste nation kommunistisk, och frihet existerar inte i Kina. Folk avrättas och låses in för sina åsikter, och sidor på nätet censureras. Denna ideologi tycker Lars Ohly verkar sympatisk, och Mona tycker att Lars är en trevlig snubbe.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-19 klockan 00:28.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat