Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Anonymt var det väl   ?
Alla har väl rätt att göra sitt eget val, även om JAG inte kan begripa hur någon vuxen(?) människa, vid sina sinnens fulla bruk, kan sympatisera med SD.
|
Själva röstningen är anonym, men sen om man vill dela med sig av sina åsikter så är det fritt fram
Sossarna vill höja skatter, för att få in pengar till bidrag bl.a och precis som någon skrev så med deras politik så lönar det sig att gå på bidrag mer än att skaffa jobb.
Självklart tycker jag att om man inte kan jobba pga sjukdom eller liknande så ska man få bidrag. Men jag tycker alliansen är klokare, för dom vill göra det lättare att anställa ungdomar bl.a, och med deras politik kommer fler få jobb, eftersom dom inte vill höja massa skatter som S så får folk mer pengar i fickan som man kan spendera, vilket gör att företag kan expandera och anställa fler. Plus att desto fler som jobbar, desto mer skatt kommer in.
Vilket är bäst, att en mindre mängd människor jobbar, och får betala mer skatt per person eller att en stor mängd människor jobbar och betalar en mindre del per person? Jag väljer det sistnämnda.