Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-22, 20:37   #1
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Thumbs up Ny X5 50-60-tals utförande!

Jag känner mig tvungen att "slå ett slag" för en kommande "produkt" från STLEB, nämligen X5 i nytt 50-60-talsutförande. Svenolov har gjort en fantastisk skriptning av både vagnen och framförallt hytten. Att köra i CAB-mode är som att köra tåg "på riktigt"! Alla reglage i hytten fungerar som på "riktigt", jag kallar det TTDE (= Total Train(z) Driving Experience). Äntligen kan man köra ett svenskt tåg som i verkligeheten, från hytten "behärskar man tåget fullständigt" (efter en gedigen lokförarutbildning, med missade inbromsningar och många urspårningar). Vid stationuppehåll öppnas dörrarna och passagerare stiger av och på, baggage skiftas på hyllor och golv, i hytten finns indikatorer som med ljud och ljus talar om allt detta för dig som förare.
Tack vare Korvtigers "enginespec." rör sig X5 som på riktigt på spåret. Ljusavbländning och annat finns inbyggt i hytten, men det är ju lätt att stiga ur hytten och titta på alla animerade funktioner utifrån. Gaspådrag, broms, reglage och strömställare är animerade och försedda med ljud m.m.

Denna modell kommer även att dyka upp som en mycket fin ommålning till GDG-expressen, tack vara Bengan och Ekan, och jag kommer att ge ut en Xoa5 i leveransutförande från 1948 (innan alla dekorationer försvann med tidens tand).

Några "läskande" bilder kanske:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20101022_0000.jpg (234.8 KB, 119 visningar)
Filtyp: jpg lan_20101022_0001.jpg (69.4 KB, 119 visningar)
Filtyp: jpg lan_20101022_0002.jpg (68.1 KB, 119 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat