Jag håller på och bygger en bit av Värmland, som jag med en viss rodnad måste erkänna att jag aldrig varit i.
Som material har jag laddat ner med hjälp av DEM-data (se instruktioner överst i det allmänna forumet) själva landskapet. På denna har jag nu lagt ut räls mellan alla de stora orterna. Håller på att elektrifierar en del av sträckorna. Bara det tar sin tid då varje stolpe får ett nummer och konfiguration. Till exempel så har Filipstad blivit moderniserat med el-ledningar. (Se bild föreställande infarten söderifrån)
Härefter tänker jag byta ut alla HOG-färger mot gräs och träd och åkrar.
Sedan kommer finliret också med att sätta ut hus och vägar.
Man kan säga att jag faktiskt inte har någon struktur alls i mitt byggande. Jobbar lite här och där. OM jag har tålamod (vilket jag tycker att jag har) så kommer det väl att vara klart någon gång under året, eller kanske t.o.m. nästa, eftersom det känns väldigt STORT.
Jag eftersträvar inte att vara exakt efter verkligheten, utan blandar lite med fantasi också. Industrier, gruvor och sågverk och så vidare kan dyka upp där de faktiskt inte finns i verkligheten. Finns det t.ex kolgruvor i Värmland? Tror inte det.
Hälsningar
Senast redigerad av benkegbg den 2011-01-06 klockan 12:31.
|