Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
För att återgå till ämnet efter denna urspårning; det måste kännas surt, Ekan. Hur mycket har du att återställa?
Hur gick det för mig? Jo, jag fick ju bort mina fastlåsta splines genom att flytta luftledningsstolpar. Därefter spara och gick ut ur Surveyor och in igen – och där låg dom förb-ade splinen igen. Nu hade jag tydligen tur eftersom jag kunde omringa problemet med två nya splines. Därmed kunde jag ta bort hela järnvägssträckan mellan splinen. Återställningsarbetet tog nån timmes tid.
Jag är inte alls säker på att de är borta, och kommer dom tillbaka tar jag till objektlinjen.
Nisse
|
Tjena Nisse.
Som du ser, så är du inte ensam om att drabbas av konstigheter ibland

.
Tack å lov så använde jag hjärnan, innan jag kopplade in tjurskallen, och clonade rutten först i CM, och gjorde "röjningsarbetet" i kopian.
Sen var det bara att öppna originalrutten, och deleta pointen under objekt, och det funkade.
Kan ju vara något att tänka på, som ett tips, om någon råkar ut för dylika underligheter, så slipper man en massa extra jobb med att återstålla allt det som följt med i "rivningsarbetet".