Ämne: Pers Bana
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-28, 09:33   #22
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Jag ger dig ett svar här istället för att fylla hela Screenshots tråden med tips.

Angående det jag skrev om att använda "fixed height på spåren.

Använder du det, när du lägger spåren. Så följer inte spåren dina marken. Och det är lättare att få en jämn spår dragning i berg. Inte bara där utan överallt.

Jag har lagt in några bilder till dig här, för att illustrera vad jag menar. Så kan du prova om du tycker det fungerar bättre.

Bild 1.

Markera den rutan som det röda strecken slutar vid. Du finner det under Main menu/ options/ serveyor settings. När du är i Serveyor.

Bild 2.

Gör ditt berg. Och dra dina spår. som du ser försvinner spåret i marken när man avslutar det.

Bild 3.

När du är nöjd med spårdragningen. Använder du Jämna ut marken funktionen. Markerad på denna bilden. Detta gör att marken runt och under spåret jämnas ut. Som du ser på bild 3.

Bild 4.

Visar andra användbara verktyg.

Höj eller Sänk Vertex höjden. Kan du justera dit spår upp eller ner. Har du redan lagt ett spår som du är nöjd med höjden på.

Kan du använda Vertex höjd knappen. Vänsterklicka på den vertexringen som du vill ha reda på spårhöjden.

Då visar den höjden till höger om knappen.

V.Klicka på knappen till höger om siffrorna, och sen V.Klickar du spårets runda gula ring. och det reser eller sänker sig till den höjden.

Prova dig fram, det brukar vara det bästa.
Lycka till
Bifogade bilder
Filtyp: jpg vertex (2).jpg (86.9 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg vertex (3).jpg (179.2 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg vertex (4).jpg (80.2 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg vertex.jpg (119.2 KB, 80 visningar)