Ämne: Pers Bana
Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-04, 03:05   #46
Pe4r
Medlem

Reg.datum: May 2010
Standard

Så där, då har man lyckats knyta ihop 2 skilda spår återigen så man kan åka iväg men ändå ta sig tillbaka "hem" utan att behöva vända.

Jag tyckte klockan slog 02.13 just efter att jag rullade iväg och jag var framme 02.45 eller något sådant, inte 02.43 det hann jag inte.

Jag höll 80, efter visa missöden var jag uppe i 82 och sen återigen 80 så vi säger att jag höll 80 km/h i 30 minuter, då hann jag alltså 4 mil (8 mil i timmen/2 = 4 mil)

Ni kan ju räkna ut att det är bergen jag knutit ihop, och är uppe i strax över 500 m.ö.h. tror jag, det blir bättre och bättre.

Frågan är om det verkligen blir nått av detta men jag tror det kan bli bra, släta ut några backar och försöka få till några bergsluttningar runtomkring och lite färg på det, sen bör man placera ut några byar och kanske till slut några städer kanske.....

Bilderna jag visar, det är 1 från idag och 3 från i går/förrgår.

Bild 1: Just fått ut nästa gruppering av STENA vagnarna som hamnat en bit bak i tågsetet, timmervagnarna tror jag fick en T44 som dragare.

Bild 2: Rangering av ett långt tågsett där jag vill samla ihop
alla STENA-vagnar som sammankopplas till 1 lok.
Fin bild också där där är farligt nära varann i plankorsningen.

Bild 3: Provkörde ett lok jag lyckats ladda ner, ser ut att vara en 2 motorig diesel - eller hördes vara....inte jättestark men klarade en del.

Bild 4: Dagens bild, dom backarna jag gjorde sist, där gjorde jag ett vändspår som självklart går över ordinare spår, som dock slutar just efter bron, fortsättningen där jag knöt ihop med ett annat spår gick tyvärr via detta vändspår men det kommer att ändras.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg plankorsning1.jpg (66.3 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg virkeskrotvagnar.jpg (80.6 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg 2motordiesel.jpg (84.4 KB, 147 visningar)
Filtyp: jpg spåröverspår.jpg (50.7 KB, 147 visningar)
Pe4r besöker inte forumet just nu   Svara med citat