pillergöra
Du hadde en bild i screenshot tråden. som du ville ha lite gräs och annat på ditt landskap.
Det är inte så mycket pillgöra.
Gör en sektion, med det gräss träd, eller vad du vill ha på den. När du är nöjd, använder du copy and paste.
Du vet kanske hur man använder den funktionen. Om inte så visar jag några bilder till din hjälp.
Bild 1. Gå in på tools.
Bild 2. Markera den röda knappen som är ingringad. Sen håller du ner vänster musknapp och markera det området som du vill kopiera. Då får en rektangel eller något liknande det VIT markerade området du ser på bilden nere till vänster.
Bild 3. Markera nu den gröna kanppen. Då kan du flytta runt den Vita rektanglen till där du vill ha samma textur. Och sen vänster klickar du där du vill ha den. Och du får den inklistrad som på bilden.
Du kan också rotera den med hjälp av tangenten ´ .
En sak. Dom små knapparna under Klipp o Klistra knapparna är från vänster till höger. Höjd, Textur, Objekt, Splines.
Beroende på vilken du har avmarkerad eller markerad. Kopierar du också dom sakerna.
Du ser på min bild att jag valt att kopiera Textur och Objekt. Där är en vit ring runt respektive knapp när den är markerad.
Det blev lite långt.