Jag har problem med "Svenska skogar", björnl. Idén är jättebra och det ser bra ut efter Truckens jobb.
Men för det första så finns det en massa dependencys som inte är på det här forumet eller DLS, vilket jag ser som ett problem eftersom det innebär att stackare som vill ladda ner banor man byggt med det måste leta på andra sidor också. Själv är jag nästan allergisk emot dependencys problem - jag undrar t.ex. hur det skulle vara att installera ekankals bana som tycks ha objekt från alla Trainz sidor i världen på sig....
Det bästa vore om man kunde göra om Svenska skogar så det bara bygger på DLS saker och inbyggda objekt.
Den största invändningen jag har är dock att nästan alla träd mm som är inblandade är av typen "två korslagda plan". Nu tycks just dessa träd gudskelov funka i Trainz native mode men såvitt jag begripit det så är den nya standarden för träd lite annorlunda.
Jag undrar därför om man kan uppdatera det hela lite? Kan man få ihop det med träd från DLS och kanske inbyggda träd?
Hur är det t.ex. i Trainz 12 som skall ha flera träd - hur ser det ut? Jag har inte riktigt kollat upp dem ännu.