Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-27, 21:49   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Jag förstår dock N3Vs motiv.
Att driva DLS kostar säkerligen rejäla pengar. N3V är ett privat företag som måste göra vinst - de är ingen välgörenhetsinrättning.

När det gäller multiplayer och kraven på DLS där så tycker jag inte alls de är konstiga.
För att man skall kunna köra samma bana så måste ju alla ha PRECIS samma objekt - detta säger sig självt. Alltså måste man kunna se till att alla spelare har samma objekt. N3V hade ett färdigt sätt för detta - DLS.
Alternativet hade varit att utvecklat någon form av P2P system från scratch som skulle kunna dela objekt mellan användarna - och vad hade 3:e parts utvecklare som tar betalt sagt om det?

Nej, som jag ser det är DLS precis enda lösningen för att multiplayer skall funka i det här läget. I framtiden kan jag tänka mig att man kan lägga till stöd för någon annan synkningsteknik också men det kräver att man lägger till någon form av stöd för att hindra vissa objekt från att kunna synkas för 3:e parts utvecklare som tar betalt osv...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat