Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-05, 21:43   #42
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Hej

Har exporterat en version utan UV mapp till Trainz för att testa att jag kan få in den.

Jag har gjort en boogie av båda hjulen och animerat dem med lattices i Blender 2.58. Allt ser snyggt ut i Blender - hjulen snurrar.
Men i Trainz snurrar INTE hjulen, trots att jag har lagt in både KIN och IM filen i boogiens objekt.
Hjulen syns men de snurrar inte.

Dessutom så tycks det som att hjulen ibland svävar ovanför rälsen - det känns som att höjden på vagnen sätts efter mitten (b.r.main) och inte efter hjulen.
Jag har observerat att björnl kör en boggie för varje hjul - är det rätt väg att gå?
Om jag minns rätt så måste kin filen för hjulen heta just anim.kin.

Du bör lämpligen göra en boggie för varje axel, jag tror knappast jag har sett något annat på fordon utan koppelstänger, eventuellt löser det även problemet med hjulhöjden.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat