Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog
Jag blir allt mer övertygad om att UV mapping och att göra texturer är Guds straff till människan....
|
Utomordentligt fint bygge!!!! UVW-mappning är inte guds straff snarare djävulens verk!?
När jag började byggga gjorde jag också färdig hela modellen först och sen textur och då orkade jag knappt med mappningen. numera varvar jag aktiviteterna.
Gör de olika delarna och tar screenshot från olika viktiga vyer som jag kopierar in till en stor (2048x2048) texturförlaga i Photoshop där jag färglägger delarna provisorisk och sparar som en tga-fil. Sen mappar jag del för del. såhär fortsätter jag till de flesta delar är klara.
Samtidigt som jag bygger förbättrar jag texturen efter hand.
Jag har funnit att det är ett bra sätt, det ger omväxling:
Bygg lite - texturera lite - mappa lite OSV. I slutet kan man detaljera texturen utan att behöva mappa om så mycket.
Lycka till med vagnen!!!