Odrägligt OT, ursäkta Ekan, dina vagnar är ursnygga!!!
Håller helt med föregående talare! Jag har hållit på med detta sen början av 1990-talet, först med "Eisenbahn.exe" som väl var den första simulatorn med egen "Konstruktor" för att bygga egna grejer med vertexteknik, mycket lärorikt men gav inte riktigt det man vill ha.
Sen kom MSTS och jag trodde att allt var löst, övertro på Bill Gates omdöme blev en grym besvikelse. Allt blev mycket bevärligt, minst sagt. Sen kom Trainz som plötsligt inbjöd till att bygga, visserligen bristfällig dokumentation, men man fick iallafall byggt fungerande grejer! Provade även nyligen på Railworks men dess byggargränssnitt är minst sagt bedrövligt och jag misstänker starkt att det vackra OR blir likadant?
Alltså, man håller sig till TS2010 och känner sig trygg med det och lär sig ständigt nya saker.
Så skall väl en hobby vara?
En liten jämförelse med 1950-talet är kanske befogad?
Man fick ett Märklintåg i julklapp när man var 10 år, och man byggde och hade jättekul. Sen kom nån Besservisser och påstod att Fleichmann var mycket mer naturtroget och bättre - alltså sälja Märklingrejerna och köpa Fleichmann, vilken besvikelse, visserligen ingen mittskena men tågen stannade oftare i växlarna än man orkade med. Sen kom Poscher med fina vagnar, och Lilliput och Lima och allt vad de hette, men man längtade tillbaks till Märklin med sin kvalitet. Sen kom nya skenor till Märklin, alltså byta tillbaks igen och så vidare. Dårarnas Paradis minsann!
Nu har jag fastnat för TRAINZ och kommer därmed att förbli!!!!!!
Senast redigerad av lan den 2011-09-17 klockan 18:55.
Anledning: OTOTOTOT
|