Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-03, 00:57   #11
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Tack för svaret Dson
Men då kan man ju lika bra köpa ett 32 bitars win 7, eller behålla win XP 32
jag har redan 4 Gb ram

Det verkar ju som RW3 ändå inte kommer att flyta bättre på ett 64 bitars OS, eller har jag fel?

Någon skrev i en tråd: "vad du behöver är ett 64-bitars system !!, tror det var angående just mer minne ...
RW3 kommer antagligen inte flyta mycket bättre bara för att du köper ett 64-bitars OS, men jag skulle ändå rekommendera att du köper ett 64-bitars av andra anledningar, även om inte just Railworks 3 kommer att flyta särskilt mycket bättre. Framöver är jag rätt säker på att även RW kommer att uppdateras till 64 bitars.

Men vist, att köpa åtta gb minne bara för att få bättre prestanda just nu i RW3 är rätt bortkastat, då är det bättre med ett kraftigare grafikkort eller en kraftigare processor.

Så för att klargöra lite;
Ett 32 bitars operativssystem / spel kan hantera knappt 4 gb ram som max, ett 64 bitars klarar långt mycket mer än så.

Railworks3 är på 32 bitar och klarar därför bara av max 4 gb (eller var nu gränsen går, om det är strax över 3 gb)