Sedan min TV-spelskonsol införskaffades i slutet av December 2005 har den gått i många, många timmar, främst i och med att jag var en riktig spelnörd under ett par år.
Den har varit inne på garantireparation 3 gånger under sin livstid, och har fått det mesta innanför skalet utbytt både en och två gånger. Den har alltid varit mer högljudd än en dammsugare, den har till och med gnisslat och dånat värre än vanligt vid många tillfällen. Många gånger har jag fått öppna upp maskineriet och gjort rent när den kokar över. Delar i konsolen har också fått skruvats fast med jämna mellanrum. De senaste två åren har man till och med fått drämma till den ordentligt hårt för att få upp DVD-luckan. De flesta kontakter på konsolen är utslitna så till exempel kontrollerna sitter fast med tejp. Och skalet runt konsolen må vara allt annat än vackert. Inte heller sitter sitter det fast. Men konsolen har varit en riktig trotjänare som alltid kämpat på, trots alla motgångar.
Men nu är det slut. Den vill inte starta. Det bara blinkar rött och gnisslar och skramlar och tjuter. Det är helt slut.
Skiten höll inte ens i 6 år